gratis-verzending vanaf 75,- of afhalen in de winkels van Concerto en Plato voor 16:00 besteld morgen in huis Winkels Service

BEZUIDENHOUT, KRISTIAN

KEYBOARD MUSIC VOL.2

Genre: Klassiek
Label: HARMONIA G - O
Releasedatum: 03-01-2011
Herkomst: NL
Item-nr: 2689984
EAN: 0093046749828
Dit artikel is vervallen en niet meer leverbaar

Recensie

Voor alle uitgaven van Bezuidenhout Mozart Series klik hier

De Zuid-Afrikaanse (maar in de VS woonachtige) pianist Kristian Bezuidenhout vervolgt zijn reis langs de sonates van Mozart met dit tweede deel. Hierop twee sonates uit de jaren 1782 en 1784, aangevuld met het geliefde rondo in D K. 511 uit 1786 en een adagio van nog weer twee jaar later. Ditmaal bespeelt Bezuidenhout een in Tsjechië gemaakt instrument dat nagemaakt is van een Weense fortepiano uit 1802. Door zijn frisse tempokeuze sprankelen de noten, zonder dat deze Mozart alleen maar virtuoos is, integendeel, Bezuidenhout verliest nooit de grotere lijnen uit het oog.


Mozart: Keyboard Music Volume 2

Piano Sonata No. 10 in C major, K330
Rondo in A minor, K511
Rondo in D major, K485
Adagio in B minor, K540
Piano Sonata No. 14 in C minor, K457
Kristian Bezuidenhout (fortepiano)

Paul McNulty, Divisov, Czech Republic, 2008; after Anton Walter & Sohn, Vienna, c. 1802; unequal temperament - A = 430

Fortepianist Kristian Bezuidenhout continues his multi-disc survey of Mozart’s music for solo keyboard. Volume 2 features an instrument by Paul McNulty, modelled on a Viennese original by Anton Walter & Sohn (c.1802).

Kristian Bezuidenhout was born in South Africa in 1979. He first gained international recognition at the age of 21 after winning the prestigious first prize as well as the audience prize in the Bruges Fortepiano Competition after studying harpsichord with Arthur Haas, fortepiano with Malcolm Bilson and continuo playing and performance practice with Paul O’Dette. During this time he gained experience as a continuo player in Baroque opera productions in the USA and Europe. He is a frequent guest artist with the Freiburger Barockorchester, the Orchestre des Champs-Élysées, Les Arts Florissants, Concerto Köln and Collegium Vocale Gent, in many instances assuming the role of guest director. He has performed with celebrated artists including Philippe Herreweghe, Christopher Hogwood, Daniel Hope and Viktoria Mullova, and he regularly gives Lied recitals with, among others, Carolyn Sampson, Mark Padmore and Jan Kobow.

“Bezuidenhout is a prince of the fortepiano, making it sing in melodic phrases as no other practitioner of this intractable instrument has done in my experience.” The Times

nieuwsbrief