gratis-verzending vanaf 75,- of afhalen in de winkels van Concerto en Plato voor 16:00 besteld morgen in huis Winkels Service

SHOSTAKOVICH, D.

CELLO CONCERTO NO.1/SYMPH

Genre: Klassiek
Label: LES DISSONANCES
Releasedatum: 07-10-2016
Herkomst: NL
Item-nr: 3619275
EAN: 3149028105421
Dit artikel is vervallen en niet meer leverbaar

Recensie

De tiende verjaardag van het orkest Les Dissonances was aanleiding een live opgenomen Sjostakovich album uit te brengen. Cellist Xavier Phillips werd begeleid door de grote cellist Mstislav Rostropovich in zijn laatste levensjaar. Als eerbetoon aan zijn mentor een uitvoering van het Cello Concerto No. 1. De invloed van de grote meester is waarneembaar: de nadruk wordt niet gelegd op de woede van de componist. Phillips kiest er voor om ons vooral op de schoonheid van dit Concerto te wijzen. Die fluisterzachte toon (Moderato!) overtuigt echt. Les Dissonances olv David Grimal geeft vervolgens een prachtige interpretatie van de Symphony Nr. 5 vol met elkaar in snel tempo afwisselende tempi en crescendo’s. De CD wordt aangeboden als onderdeel van een ingebonden boek met gedetailleerde toelichtingen, biografieën en zwart-wit foto's.



Shostakovich: Cello Concerto No. 1 & Symphony No. 5


Shostakovich:
Cello Concerto No. 1 in E flat major, Op. 107
Xavier Phillips (cello)

Symphony No. 5 in D minor, Op. 47

Les Dissonances
David Grimal (violin & direction)



Les Dissonances made its first recordings for Ambroise-Naïve, the critical success of which led to the birth of its own label in March 2014.

To celebrate its 10 anniversary, the orchestra’s new Shostakovich album, recorded live at the Opéra de Dijon, is presented complete with an extended tribute piece by Xavier Phillips in memory of his mentor, Mstislav Rostropovich, dedicatee of Shostakovich’s two cello concertos. It follows the label’s high production and design values, offering the disc as part of a hardbound book containing detailed programme notes, Phillips’ essay, artist biographies and monochrome photographs.

"My memories are of an immensely gifted pedagogue, whose advice could be very diverse in nature. With me his approach wasn’t really focused on the instrumental dimension. It was above all a way of talking about music, with images, impressions, sensations, anecdotes. He shed new light, he showed you things, he made you think". Xavier Phillips

nieuwsbrief