In opdracht van het Los Angeles Philharmonic Orchestra schreef onze eigen Louis Andriessen een stuk, waarvoor hij zich liet inspireren door de Vlaamse dichter Delphine Lecomte en de zangeres Nora Fischer, hier ook te horen. Wat krijg je dan? Acht korte delen, even zovele parels aan een thematische ketting, waarin volop wordt geput uit een paar eeuwen muziekgeschiedenis, met uiteraard het nodige minimalisme – nooit ver weg bij Andriessen - een terugkerende rol voor het Dies Irae-motief en het zo herkenbare springerige dat fraai contrasteert met doorlopende lijnen, iets wat onlosmakelijke bij zijn manier van componeren hoort. Naast een intro zijn er nog twee instrumentale tussenspelen, in vijf van de delen of deeltjes wordt gezongen. Het relatief lange Broken Morning lijkt wel pop en musical door elkaar en past zo prima in de verraderlijke luchtigheid, die al snel overgaat in de Mahleriaanse Angst van Twist and Shame en het katharsische slotnummer Grown Up, dat zich afspeelt op het naaktstrand.