Excelsior Records begint zich de laatste jaren steeds breder te oriënteren. Zo waren ze o.a. zeer gecharmeerd van het debuutalbum Tuttilegal van het Antwerp Gipsy Ska Orchestra. De groep had een dynamische internationale uitstraling en was zeer succesvol in de afgelopen twee festivalseizoenen. Een mix van niet enkel zigeunermuziek en ska, maar ook van drum'n'bass, samba en rock. Ze gebruiken maffe electronica, maar houden ook van het kamerbrede oergeluid van roma-brassbands als Kocani Orkestar en Boban Markovic. Beiden doen mee aan het nieuwe album dat in alle opzichten een stap vooruit is ten opzichte van het debuut. De sound is veel hechter, mede ook dankzij sterproducer Michael Zimmerling (o.m. Depeche Mode en Nina Hagen). Hij heeft er een uitermate dansbare plaat van gemaakt met een strakke drumsound, zonder echter het avontuur dat er in dit orkest zit de das om te doen. Het in onvervalst Vlaams gezongen Te Laat heeft zelfs een vleugje theatrale romantiek meegekregen. Een bijzonder leuke plaat, vooral na meerdere draaibeurten.