De derde en vierde symfonie van Mendelssohn zijn beter bekend als respectievelijk de Schotse en Italiaanse symfonie, geïnspireerd door reizen die Mendelssohn in de jaren 1829-1832 door deze landen maakte. Beide zijn in goede handen bij Pablo Heras-Casado en het befaamde Freiburger Barockorchester dat als vanouds op authentieke instrumenten speelt. Vooral de Italiaanse symfonie sprankelt, met een indrukwekkende finale.
Mendelssohn: Symphonies Nos. 3 & 4
Mendelssohn:
Symphony No. 3 in A minor, Op. 56 'Scottish'
Symphony No. 4 in A major, Op. 90 'Italian'
Freiburger Barockorchester, Pablo Heras-Casado
In later life, Mendelssohn always opposed the use of the terms ‘Scottish’ and ‘Italian’ for his symphonies in A minor and A major respectively, as if to emphasise their qualities as ‘pure’ music. Yet they were directly inspired by his European Grand Tour of 1829-32: from the gloomy ruins of Holyrood Abbey to the sun-drenched landscapes of Rome and Naples, his imagination fashioned masterpieces that have seldom been surpassed for their sense of orchestral colour, vividly brought out here by the period instruments of the Freiburger Barockorchester.
Tracks
Disc 1
1. 1. Andante Con Moto - Allegro Un Poco Agitato
2. 2. Vivace Non Troppo
3. 3. Adagio
4. 4. Allegro Vivacissimo - Allegro Maestoso Assai